میگریت جرمنی : مرجع تخصصی مهاجرت به آلمان

میگریت جرمنی : مرجع تخصصی مهاجرت به آلمان

میگریت جرمنی : مرجع تخصصی مهاجرت به آلمان

میگریت جرمنی : مرجع تخصصی مهاجرت به آلمان

میگریت جرمنی با توجه به نیازهای روزشمار همه متقاضیان و علاقه مندان به کار و زندگی، تحصیل، تجارت و اقامت در خارج از کشور و به ویژه اروپا و از جمله آلمان بر آن شده است تا با توجه به قوانین مختلف و راهکارهای گوناگون در این زمینه بعنوان مشاور و مجری این امر در کنار همه هموطنان گرامی بوده و از هیچ کوشش و تلاشی در این زمینه دریغ ننماید.

مالیات و هزینه خرید خانه در آلمان

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۱۶ ب.ظ

مالیات و هزینه خرید خانه در آلمان

مهم نیست که در کجای دنیا قرار دارید، هزینه خرید خانه هرگز صرفاً  قیمت پرسیده شده نیست. بسیاری از هزینه های پنهان و مالیات نیز شامل آن هزینه هستند. قبل از متعهد شدن به خرید خانه در آلمان، از تمام هزینه ها اطمینان داشته باشید.

در زیر مختصراً مالیات ها و هزینه های متحمل شده در هنگام خرید ملک در آلمان(که اغلب به آن “closing fees” گفته می شود) آمده است. در مجموع ، آنها تقریباً 15٪ از قیمت خرید را شامل می شوند:

 

هزینه دفتر اسناد رسمی و ثبت اسناد زمین

قراردادهای خرید در آلمان باید با حضور یک دفتر اسناد رسمی امضا شود که وی همچنین املاک را در اداره ثبت زمین ثبت می کند. هزینه این خدمات معمولاً حدود 2٪ از قیمت فروش ملک است.

دستمزد نماینده املاک

اگر از یک نماینده املاک و مستغلات برای یافتن خانه ای استفاده کرده اید، ممکن است هزینه ای حول و حوش 3 تا 8 درصد از قیمت فروش به علاوه 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده را متحمل شوید. بعضی اوقات این هزینه های آژانس املاک و مستغلات بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود.

 

مالیات انتقال ملک(Grunderwerbsteuer)

پس از نهایی شدن خرید، شما از ایالت فدرال(بوندس لند) قبضی را دریافت می کنید که ملک در آن قرار دارد و درخواست پرداخت مالیات در انتقال ملک را می کند. نرخ  و تعرفه به عنوان درصدی از قیمت فروش، از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است:

ایالت فدرال نرخ مالیات انتقال ملک
Bavaria & Saxony 3,5%
Hamburg 4,5%
Baden-Württemberg, Bremen, Lower Saxony, Mecklenburg-Vorpommern, Rhineland-Palatinate & Saxony Anhalt 5%
Berlin & Hessen 6%
Brandenburg, North Rhine Westphalia, Saarland, Schleswig-Holstein & Thuringia 6,5%

 

برآورد ارزش املاک

اگر ملک شما بیش از 500.000 یورو ارزش داشته باشد، ممکن است نیازباشد که هزینه جداگانه ای را نیز بپردازید. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که نرخ آن  از 100 تا چند هزار یورو می باشد.

 

مالیات بر املاک و مستغلات(Grundsteuer)

قابل پرداخت به اداره امور مالیاتی محلی(Finanzamt)، این مالیات سالانه شهرداری است که برای همه دارندگان ملک در آلمان الزامی است. مبلغ قابل پرداخت با ضرب ارزش ارزیابی شده اموال با نرخ مالیات محلی(حدود 0.26 تا 1 درصد) محاسبه می شود.

 

تأمین مالی هزینه های املاک در آلمان

هرکسی که در نظر گرفتن وام مسکن است، باید آگاه باشد که این “closing fees” به ندرت توسط بانکهای آلمانی از طریق وام پرداخت می شود، و باید از اعتبارات شما پوشش داده شود.این از هر گونه سهم مورد نیاز به عنوان سپرده توسط ارائه دهندگان وام مسکن مستثنی است، که می تواند حداکثر 20-40٪ از ارزش ملک باشد.با این وجود می توانید وام KfW homeownership را تا 50.000 یورو درخواست دهید که می تواند برای تأمین closing fees مانند هزینه های اسناد رسمی و مالیات انتقال ملک مورد استفاده قرار گیرد.

 

هزینه های اضافی برای خریداران خانه

به غیر از مالیات و هزینه های قانونی ذکر شده در بالا، هزینه های اضافی دیگری  نیز برای خریداران خانه وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. این موارد شامل:

  • در صورت استفاده از یک شرکت اثاث کشی هزینه های آن را بر عهده دارید
  • تعمیرات منزل
  • مبلمان و سایر وسایل خانگی

 

کسر مالیات

اگر تصمیم دارید ملک خود را در آلمان اجاره دهید می توانید از برخی مشوق های مالیاتی جذاب استفاده کنید. سیستم مالیاتی آلمان به صاحبخانه ها این امکان را می دهد که هزینه های ایجاد شده ناشی از اجاره ملک را(از قبیل بهره وام مسکن ، تعمیر و نگهداری) از هر گونه درآمد دریافت شده از اجاره ملک کسر کنند. شما می توانید از طریق اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه خود از این کسرات استفاده کنید. اگر چندین منبع درآمد دارید، ممکن است بخواهید با یک مشاور مالیاتی مشورت کنید تا در اظهارنامه خود به شما کمک کند.

 

مالیات بر سود سرمایه و فروش ملک در آلمان

اگر کمتر از 10 سال مالک یک ملک هستید و فروش آن را انتخاب کرده اید، هرگونه سود مالی حاصل از آن مشمول مالیات سود سرمایه 25٪ خواهد بود. به همین دلیل هنگامی که آلمانی ها ملک می خرند، بیشتر تمایل به انتخاب خانه خود برای  کل زندگی است، به جای تلاش برای ورود به بازار مسکن آلمان. این نکته تنها در صورتی  باید در نظر داشته باشید که تنها مدت کوتاهی در آلمان می مانید.

 

 

 

 

از سایت ما دیدن فرمایید

 

 

https://migrategermany.com 

آدرس صفحه اینستاگرام:

https://www.instagram.com/migrategermany/

آدرس کانال تلگرام :

https://t.me/MIGRATEGERMANY

آدرس ایمیل:

migrategermanyco@gmail.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی